Feugiat nulla facilisis at vero eros et curt accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril.
+ (123) 1800-453-1546
info@example.com

Related Posts

Αυτοάνοσα Νοσήματα και Ψυχολογία: το παράδειγμα της ρευματοειδούς αθρίτιδας

Τα αυτοάνοσα νοσήματα είναι χρόνιες νόσοι στις οποίες το ανοσοποιητικό μας σύστημα βρίσκεται σε υπερδραστηριότητα και επιτίθεται στον ίδιο τον

Περισσότερα

Αλλάζοντας τον εσωτερικό μας κριτή

«Είμαι άχρηστος», «είμαι άσχημη», «τα κάνω όλα λάθος», «δεν θα τα καταφέρω». Πολλές φορές μιλάμε στον εαυτό μας με τρόπο

Περισσότερα

Αυχενικό σύνδρομο: πως το στρες καταπονεί το σώμα μας

Οι πόνοι στον αυχένα είναι συνήθεις στους ενήλικες. Πολλές φορές οφείλονται σε κακή στάση σώματος (πχ. καθώς σκύβουμε στο γραφείο

Περισσότερα
Title Image
HomeBlog Ψυχολογική Διαχείριση Καρδιαγγειακών Νοσημάτων

Ψυχολογική Διαχείριση Καρδιαγγειακών Νοσημάτων

Τα καρδιαγγειακά νοσήματα είναι σήμερα η συχνότερη και κύρια αιτία θανάτου τόσο για τους άντρες, όσο και για τις γυναίκες. Πολλοί παράγοντες και συμπεριφορές, όπως το κάπνισμα, η παχυσαρκία κα., έχουν ενοχοποιηθεί για την πρόκληση των καρδιακών παθήσεων. Εξίσου σημαντικοί είναι και οι ψυχολογικοί παράγοντες, όπως το έντονο στρες και η κατάθλιψη. Η διάγνωση ενός τέτοιου νοσήματος, μπορεί να είναι πολύ τρομακτική και απαιτεί τεράστιες αλλαγές στον τρόπο ζωής του ατόμου. Οι αλλαγές αυτές (πχ. υγιεινός τρόπος ζωής, διακοπή καπνίσματος, διαχείριση άγχους) μπορεί να φαντάζουν εξαιρετικά δύσκολες, με αποτέλεσμα να ταράξουν και να αποθαρρύνουν το άτομο. Έχει βρεθεί επίσης, ότι 33% των ατόμων με καρδιακή πάθηση, εμφανίζουν συμπτώματα κατάθλιψης, όπως κόπωση και αίσθημα αναξιότητας. Οι δυσκολίες αυτές πιέζουν ακόμα περισσότερο το άτομο, με αποτέλεσμα να αγνοούν την πάθησή τους και να αρνούνται να βοηθήσουν τον εαυτό τους.
Συμβουλές για την διαχείριση των καρδιαγγειακών νοσημάτων:
Σωματική άσκηση: η φυσική άσκηση βοηθά στην καλή αρτηριακή λειτουργία, αλλά και στην έκκριση ενδορφινών που ανεβάζουν την διάθεση. Ζητήστε από τον καρδιολόγο σας να σας συμβουλέψει για το είδος γυμναστικής που βοηθά καλύτερα τον οργανισμό σας.
Διατροφή: προσπαθήστε να διατηρήσετε ένα σταθερό πρόγραμμα υγιεινής διατροφής αποφεύγοντας τα κορεσμένα λιπαρά και εντάσσοντας πολλά φρούτα και λαχανικά καθημερινά.
Διαχείριση άγχους: η ρύθμιση του στρες είναι πολλή σημαντική στην πρόληψη και αντιμετώπιση των καρδιακών νοσημάτων. Απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό που θα σας βοηθήσει να κατευνάσετε το άγχος και να ελέγχετε τις πιθανές ταχυπαλμίες.
Αναγνώριση και αντιμετώπιση συναισθημάτων: είναι σημαντικό να αναγνωρίσετε και να διαχειριστείτε την δυσφορία που ακολουθεί μετά την διάγνωση ενός καρδιαγγειακού νοσήματος. Αντιμετωπίζοντας την κατάθλιψη, το άγχος και άλλους φόβους που προκύπτουν, διατηρείτε την ψυχική σας ηρεμία.
Αποδοχή βοήθειας: σύμφωνα με έρευνες, οι άνθρωποι με υποστηρικτικό κοινωνικό δίκτυο, αντιμετωπίζουν καλύτερα τα προβλήματα ψυχικής ή σωματικής υγείας. Συχνά οι φίλοι και οι συγγενείς θέλουν να βοηθήσουν, αλλά δεν γνωρίζουν τον τρόπο. Ζητήστε την βοήθειά τους είτε αυτή είναι για εξωτερικές εργασίες, για συνοδεία σε κάποια ιατρική επίσκεψη, ή ακόμα και με την παρουσία τους κοντά σας.
Αποφυγή εξουθένωσης: πολλοί άνθρωποι με καρδιαγγειακή πάθηση, αισθάνονται εξουθενωμένοι και αγανακτισμένοι από τις αλλαγές στον τρόπο ζωής. Θυμίστε στον εαυτό σας ότι χρειάζονται μικρές αλλαγές για μακροπρόθεσμα αποτελέσματά. Αναγνωρίστε στον εαυτό σας την σημαντική προσπάθεια που κάνετε και μην το βάζετε κάτω.