Feugiat nulla facilisis at vero eros et curt accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril.
+ (123) 1800-453-1546
info@example.com

Related Posts

Καταπολεμώντας την μοναξιά

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες το αίσθημα μοναξιάς έχει αυξηθεί σημαντικά για τους ενήλικες οι οποίοι αναφέρουν ότι νιώθουν «μερικές φορές

Περισσότερα

Θέτοντας υγιή και προστατευτικά όρια

Τα όρια είναι ουσιώδη για την λειτουργία των σχέσεων, είτε μιλάμε για συντροφικές, φιλικές ή επαγγελματικές σχέσεις. Προκειμένου η σχέση

Περισσότερα

Αυτοάνοσα Νοσήματα και Ψυχολογία: το παράδειγμα της ρευματοειδούς αθρίτιδας

Τα αυτοάνοσα νοσήματα είναι χρόνιες νόσοι στις οποίες το ανοσοποιητικό μας σύστημα βρίσκεται σε υπερδραστηριότητα και επιτίθεται στον ίδιο τον

Περισσότερα
Title Image
HomeBlog Ίλιγγοι: τι είναι και πως αντιμετωπίζονται

Ίλιγγοι: τι είναι και πως αντιμετωπίζονται

Ο ίλιγγος αναφέρεται στην αίσθηση ότι όλα γύρω μας περιστρέφονται ή ότι εμείς περιστρεφόμαστε και τα πράγματα γύρω μας είναι ακίνητα. Πολλές φορές συνοδεύεται από άλλα συμπτώματα, όπως ναυτία, θολωμένη όραση, ακουστικές δυσκολίες (πχ. εμβοές, μειωμένη ακοή) ή αστάθεια. Δεν πρόκειται για ασθένεια, αλλά για σύμπτωμα που οφείλεται σε διάφορους παράγοντες  και μπορεί να υποχωρήσει μόνο του.

Ένα επεισόδιο ιλίγγου μπορεί να διαρκέσει από μερικά λεπτά, μέχρι κάποιες ώρες ή και μέρες, ανάλογα με την σοβαρότητα και την διάγνωση. Συνήθως οι διαγνώσεις κατηγοριοποιούνται σε «περιφερικούς ιλίγγους» (αίτιο στο εσωτερικό του αυτιού) και «κεντρικούς» (αίτιο στο νευρικό σύστημα). Οι περιφερικοί ίλιγγοι είναι πιο συνηθισμένη μορφή ιλίγγων, όπως στην περίπτωση της οξείας λαβυρινθίτιδας. Οι ίλιγγοι λοιπόν είναι συμπτώματα που μπορεί να εκδηλωθούν σε ποικίλες διαγνώσεις.

Ίλιγγοι και στρες:

Το άγχος και οι ψυχικές δυσκολίες είναι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την εμφάνιση και συχνότητα των ιλίγγων. Οι ίλιγγοι έχουν αναφερθεί ως σύμπτωμα στρες, είτε ως μεμονωμένο σύμπτωμα που πυροδοτείται σε περιόδους άγχους, είτε σε συνδυασμό με άλλα συμπτώματα που εμφανίζονται σε μία κρίση πανικού (ναυτία, εφίδρωση, ταχυπαλμία, κα). Δεν είναι ακριβώς ξεκάθαρο αν το στρες προκαλεί ίλιγγο ή το αντίστροφο, καθώς προκύπτει ένας φαύλος κύκλος στον οποίο ο ένας παράγοντας (ίλιγγος) προκαλεί ή επιδεινώνει τον άλλο (στρες). Ο ίλιγγος έχει αναφερθεί ως σύμπτωμα και σε άλλες ψυχικές διαταραχές όπως η κατάθλιψη.

Τι μπορείτε να κάνετε;

  • Αναζητήστε ψυχολογική υποστήριξη ή άλλους τρόπους με τους οποίους θα μειώσετε το στρες. Ο διαλογισμός μπορεί να βοηθήσει τόσο στη μείωση του καθημερινού άγχους, όσο και στην εκμάθηση αναπνοών που θα σας βοηθήσουν σε ένα επεισόδιο ιλίγγου.
  • Η στέρηση ύπνου επηρεάζει την εμφάνιση ιλίγγων. Προσπαθήστε να κοιμάστε καλά διατηρώντας ένα ικανοποιητικό πρόγραμμα ύπνου.
  • Η ενυδάτωση του οργανισμού είναι εξίσου σημαντική. Αποφύγετε το αλκοόλ, τα τρόφιμα με πολύ αλάτι και την καφεΐνη, καθώς δυσχεραίνουν τους ιλίγγους. Σε περίπτωση εμβοών μάλιστα, η καφεΐνη εντείνει το πρόβλημα.
  • Όταν έχετε ίλιγγο, προσπαθήστε να ξαπλώσετε και να μείνετε σταθεροί. Σε οξύ επεισόδιο ιλίγγου, είναι σημαντικό να ξεκουραστείτε και να μείνετε στο κρεβάτι μέχρι να περάσει. Περιορίστε τις κινήσεις σας και τα περιβαλλοντικά ερεθίσματα, ιδιαίτερα το έντονο φως και τον θόρυβο.
  • Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας σχετικά με την φαρμακευτική αγωγή που μπορείτε να ακολουθήσετε προκειμένου να ανακουφιστείτε από τους ιλίγγους. Είναι σημαντικό να εξακριβώσετε την διάρκεια των ιλίγγων, καθώς αυτό θα βοηθήσει τον γιατρό σας να καθορίσει την διάγνωση και αντιμετώπισή τους.