Feugiat nulla facilisis at vero eros et curt accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril.
+ (123) 1800-453-1546
info@example.com

Related Posts

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ

10/22/2020 Η κατάθλιψη στην εφηβεία είναι μία σοβαρή διαταραχή με υψηλό κίνδυνο αυτοκτονικότητας, υποτροπής και χρονιότητας. Η μείζων καταθλιπτική διαταραχή

Περισσότερα

Διαταραχές συνδεόμενες με τη χρήση ψυχοδραστικών ουσιών

10/19/2020 Ψυχοδραστική ονομάζεται κάθε ουσία που, όταν ληφθεί μέσω οποιασδήποτε οδού, μεταβάλλει την εγκεφαλική λειτουργία, το επίπεδο αντιληπτικότητας ή το

Περισσότερα

ΠΡΟΕΜΜΗΝΟΡΡΥΣΙΑΚΗ ΔΥΣΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ

10/15/2020 Η προεμμηνορρυσιακή διαταραχή ή αλλιώς δυσφορική διαταραχή της όψιμης ωχρινικής φάσης  εμπλέκει συμπτώματα από τη διάθεση, τη συμπεριφορά αλλά

Περισσότερα
Title Image
HomeBlog Προετοιμαστείτε ψυχικά για τα γιορτινά οικογενειακά τραπέζια

Προετοιμαστείτε ψυχικά για τα γιορτινά οικογενειακά τραπέζια

Οι μέρες των Χριστουγέννων προσφέρουν πολλές ευκαιρίες για οικογενειακές συγκεντρώσεις και μεγάλες μαζώξεις. Τις περισσότερες φορές στα μεγάλα οικογενειακά τραπέζια συναντάμε συγγενείς και φίλους που έχουμε να δούμε καιρό και μάλλον αυτό δεν είναι τυχαίο..! Στις συναντήσεις αυτές είναι πολύ σημαντικό και γόνιμο να γίνονται υγιείς συζητήσεις, αρκεί να προσέχουμε όταν η ένταση τείνει να κλιμακωθεί. Ωστόσο, η συνύπαρξη πολλών και διαφορετικών μεταξύ τους ανθρώπων δεν είναι εύκολη καθώς η συζήτηση μπορεί να εξελιχθεί πολύ σύντομα σε καυγά.

Τι να κάνετε για να αποφύγετε τις εντάσεις:

  • Βρείτε κοινά σημεία: κάτω από αλληλοσυγκρουόμενα επιχειρήματα μπορεί να υπάρχει η ίδια ανάγκη. Προσπαθήστε να μη μένετε στην σύγκρουση αλλά αναζητήστε την ανάγκη που κρύβεται από κάτω. Για παράδειγμα μπορεί να διαφωνείτε με κάποιον για το εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά κατά βάθος υπάρχει το  κοινό ενδιαφέρον για την καλύτερη μόρφωση των παιδιών σας.
  • Αποφύγετε τις επιθέσεις: προσπαθήστε να μην πολώνετε την κουβέντα και να μην επιτίθεστε προσωπικά στον συνομιλητή σας, ειδικά όταν αυτό απειλεί την σχέση σας στο μέλλον. Επιλέξτε προσεκτικά τις λέξεις που χρησιμοποιείτε εστιάζοντας περισσότερο στην δική σας οπτική (πχ «εγώ διαφωνώ») αντί να κατηγορήσετε κάποιον συγγενή σας (πχ «είσαι ξεροκέφαλος!»).
  • Παραμείνετε ψύχραιμοι: προετοιμαστείτε για την συνάντηση με πρόσωπα που δεν συμπαθείτε ή γνωρίζετε ότι έχετε διαφορετικές πεποιθήσεις. Για παράδειγμα, αν στο τραπέζι είναι κάποιος συγγενής με διαφορετικές πολιτικές πεποιθήσεις, προσπαθήστε να μην εμπλακείτε σε καυγά ή έντονη πολιτική κουβέντα μαζί του. Αναρωτηθείτε κατά πόσο αξίζει να θυμώσετε και να τσακωθείτε. Έχοντας επίγνωση των συναισθημάτων μας, μπορούμε να τα ελέγξουμε καλύτερα. Πολλές φορές βοηθάει να καθόμαστε λίγο πίσω και να παίρνουμε μια βαθιά ανάσα.
  • “Συμφωνούμε ότι διαφωνούμε”: είναι σημαντικό να αποδεχόμαστε ότι κάποιος έχει διαφορετική άποψη από την δική μας και δεν μπορούμε πάντα να την αλλάξουμε. Μια συζήτηση μπορεί να είναι πολύ γόνιμη, να εμπλουτίζει τις οπτικές των συνομιλητών και να προσφέρει βαθύτερη κατανόηση του θέματος, ακόμα κι αν δεν καταλήγει σε συμφωνία.
  • Λήξη της συζήτησης: όταν βλέπετε ότι η συζήτηση είναι μάλλον ατελέσφορη παρά παραγωγική, είναι καλό να την κλείσετε. Αυτό μπορεί να γίνει ευγενικά με την μετάθεση της κουβέντας κάποια άλλη φορά ή την διακριτική αλλαγή του θέματος. Πολλές φορές είναι βοηθητική και ειλικρινής παραδοχή ότι η συζήτηση φαίνεται ατέρμονη.

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι σκοπός των συναντήσεων είναι να περάσουμε χρόνο με τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Εστιάστε στο πώς να ευχαριστηθείτε τις γιορτές και την αλληλεπίδραση με τους συγγενείς σας. Η ευκαιρία να συναντηθούμε με όλη την οικογένεια σε ένα γιορτινό τραπέζι είναι πολύτιμη.

Καλές γιορτές!