Feugiat nulla facilisis at vero eros et curt accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril.
+ (123) 1800-453-1546
info@example.com

Related Posts

Τι συναισθήματα αναδύονται εν μέσω καραντίνας;

Καθώς παρατηρούμε την εξάπλωση του Covid-19, αισθανόμαστε μεγαλύτερη αβεβαιότητα και φόβο. Βιώνουμε με μεγάλη αγωνία τη νέα πραγματικότητα και κυριευόμαστε

Περισσότερα

Οι ψυχολογικές επιδράσεις της καραντίνας και πως να τις μειώσουμε.

Όσο τα κρούσματα του COVID-19 αυξάνονται, όλο και περισσότερες χώρες επιτάσσουν την παραμονή των ατόμων στο σπίτι σε κατάσταση καραντίνας.

Περισσότερα

Βρυγμός και σφίξιμο δοντιών

Το σφίξιμο ή τρίξιμο των δοντιών κατά την διάρκεια του ύπνου είναι πολύ κοινό σύμπτωμα του άγχους. Πολλές φορές τα

Περισσότερα
Title Image
HomeBlog Πώς να μιλήσετε στους δικούς σας για την Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή

Πώς να μιλήσετε στους δικούς σας για την Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή

Πολλά άτομα που παλεύουν με την ΙΨΔ δυσκολεύονται να μιλήσουν ανοιχτά για την διαταραχή. Για πολλούς, οι επίμονες σκέψεις είναι τόσο βασανιστικές που μοιάζει επικίνδυνο να τις μοιραστούν με κάποιον. Φοβούνται ότι οι δικοί τους δεν θα τους πιστέψουν, θα τρομάξουν ή θα τους απορρίψουν, με αποτέλεσμα να κλείνονται στον εαυτό τους και να αισθάνονται μόνοι. Από την άλλη, οι συγγενείς και οι φίλοι βλέπουν «παράξενες» συμπεριφορές του ατόμου (ψυχαναγκασμοί ή τελετουργίες) που δεν μπορούν να εξηγήσουν και θεωρούν το άτομο ιδιότροπο.
Η ΙΨΔ είναι μια διαταραχή που αντιμετωπίζεται, ενώ στην εξέλιξη της θεραπείας συμβάλει καθοριστικά και η οικογένεια. Το πρώτο βήμα είναι να αναγνωριστεί απ’όλους η διαταραχή ως υπαρκτή, ώστε το άτομο να βγει από την απομόνωση και να αισθανθεί ασφάλεια.
Πώς να μιλήσετε για την εμπειρία σας
Δεν χρειάζεται να ξεκινήσετε με κλινικούς όρους. Συχνά οι άνθρωποι δεν είναι εξοικειωμένοι με διαγνωστικούς όρους όπως «Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή» και μπορεί να ανησυχήσουν πριν καν κατανοήσουν τι είναι. Προσπαθήστε να πείτε τι σκέφτεστε και πως είναι για εσάς η συγκεκριμένη εμπειρία (πχ «έχω επαναλαμβανόμενες σκέψεις που δεν μπορώ να σταματήσω…»). Στη συνέχεια μπορείτε να ονοματίσετε την διαταραχή, ακόμα και να τους ζητήσετε να διαβάσουν ένα ενημερωτικό άρθρο για την ΙΨΔ που σας έχει φανεί χρήσιμο.
Μπορείτε να επιλέξετε εσείς πόσες πληροφορίες θα μοιραστείτε. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι ο σκοπός της αυτοαποκάλυψης είναι να μοιραστείτε την δυσκολία σας και να δώσετε στα αγαπημένα σας πρόσωπα την ευκαιρία να κατανοήσουν τον πόνο σας και να σας συμπονέσουν. Αν έχετε ιδεοληψίες που μπορεί να θεωρηθούν «επικίνδυνες» (πχ. φόβος ότι θα βλάψετε κάποιον), μπορείτε να αποφύγετε να αναφέρετε το περιεχόμενό τους και να πείτε απλά ότι έχετε επίμονες σκέψεις που σας τρομάζουν, αλλά δεν θα θέλατε να τις μοιραστείτε προς το παρόν. Αν από την άλλη αισθάνεστε ασφαλείς, μπορείτε να παρέχετε όσες πληροφορίες και διευκρινήσεις θέλετε.
Μπορεί να βγει μια ψυχαναγκαστική ανάγκη να εξηγήσετε πλήρως την ΙΨΔ και να σας καταλάβουν στο 100%. Δεν χρειάζεται να πιεστείτε ώστε να γίνετε απόλυτα κατανοητοί. Αν το ακούν για πρώτη φορά είναι πολύ πιθανό να θέλουν χρόνο να το επεξεργαστούν, να διαβάσουν κλπ μέχρι να καταλάβουν βαθύτερα. Να θυμάστε ότι ένα πρώτο επίπεδο κατανόησης και σεβασμού της διαταραχής είναι αρκετό.
Να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας τον λόγο της αυτοαποκάλυψης. Μιλάτε για την ΙΨΔ ώστε να έχετε σύμμαχο στην αντιμετώπιση, όχι για να είναι πιο εύκολο να κάνετε ελεύθερα τους ψυχαναγκασμούς. Ζητήστε από τους δικούς σας βοήθεια ώστε να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό και να παλέψετε από κοινού για την ΙΨΔ.