Feugiat nulla facilisis at vero eros et curt accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril.
+ (123) 1800-453-1546
info@example.com

Related Posts

Τελειομανία: η «κατάρα» της επιτυχίας

Η τελειομανία είναι χαρακτηριστικό προσωπικότητας που συναντάται σε πολλούς ανθρώπους. Το περιβάλλον μας ευνοεί την αξιολόγηση και την καταμέτρηση επιτευγμάτων

Περισσότερα

Τελειομανία: η «κατάρα» της επιτυχίας

Οι άνθρωποι που αναζητούν την τελειότητα δεν ανακουφίζονται με τίποτα. Η τελειομανία είναι χαρακτηριστικό προσωπικότητας που συναντάται σε πολλούς ανθρώπους.

Περισσότερα

Περιστατικό κατάθλιψης

Η Ελένη στριφογυρνούσε στο κρεβάτι της. Δεν μπορούσε να κοιμηθεί. Η ώρα ήταν 4:00 το πρωί και τρείς ώρες πριν

Περισσότερα
Title Image
HomeBlog Καταπολεμήστε την Παχυσαρκία

Καταπολεμήστε την Παχυσαρκία

Η παχυσαρκία είναι μία επίμονη και χρόνια διαταραχή που χαρακτηρίζεται από υπέρμετρη συσσώρευση λίπους στο σώμα και συνήθως συνδέεται και με άλλες σωματικές ασθένειες. Πολλοί παράγοντες ευθύνονται για την εμφάνιση παχυσαρκίας. Υπολογίζεται ότι το 80% των ατόμων με παχυσαρκία έχουν οικογενειακό ιστορικό της διαταραχής. Ακόμα, νευροεπιστημονικές μελέτες κάνουν λόγο για εξασθενημένο σήμα που φτάνει στους υποδοχείς του υποθαλάμου του εγκεφάλου, δημιουργώντας με τη σειρά τους λανθασμένο αίσθημα πείνας. Αν και δεν υπάρχουν ψυχικές ασθένειες άμεσα συνδεδεμένες με την παχυσαρκία είναι ευρέως γνωστό ότι το στρες και άλλες συναισθηματικές δυσκολίες μπορούν να προκαλέσουν υπερφαγία. Πέραν των ιατρικών κινδύνων που ελλοχεύουν (σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2, καρδιαγγειακά και αναπνευστικά νοσήματα, κάποιες μορφές καρκίνου), η παχυσαρκία έχει κοινωνικές και ψυχολογικές επιπτώσεις. Έχει αποδειχθεί ότι τα άτομα με παχυσαρκία βιώνουν καθημερινά στιγματισμό και διακρίσεις στον εργασιακό χώρο, στο κοινωνικό και το σχολικό περιβάλλον που προκαλούν περαιτέρω άγχος, κατάθλιψη και κοινωνική απομόνωση, διαιωνίζοντας έτσι τον φαύλο κύκλο της υπερφαγίας.

Πώς να νικήσετε  την παχυσαρκία

Στόχος της θεραπείας είναι να φτάσετε και να παραμείνετε σταθερά σε ένα υγιές βάρος. Η θεραπεία μπορεί να περιλαμβάνει:

Αλλαγή διατροφής: Αποφύγετε τις “δραστικές” και ταχείες δίαιτες, αφού δεν είναι αποτελεσματικές για την διατήρηση του σωστού βάρους μακροπρόθεσμα. Είναι σημαντικό να τρώτε κανονικά γεύματα, χωρίς να παραβλέπετε μερικά, και να περιορίσετε την ποσότητα και τα λιπαρά. Συμβουλευτείτε έναν διατροφολόγο προκειμένου να ακολουθήσετε ένα σωστό πρόγραμμα διατροφής προσαρμοσμένο στις ανάγκες σας και να παρακολουθείτε την εξέλιξή σας.

Φυσική άσκηση: Σε συνδυασμό με την διατροφή, η φυσική άσκηση είναι εξαιρετικά επωφελής. Σταδιακά ο οργανισμός θα προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της άσκησης και θα αναπτύξει αντοχές, κάνοντας την γυμναστική ολοένα και πιο εύκολη. Ένα σωστό πρόγραμμα γυμναστικής θα επιφέρει αισθητές αλλαγές στο σώμα από πολύ νωρίς. Η φυσική άσκηση έχει θετικά αποτέλεσμα και στην ψυχολογική κατάσταση, που, όπως αναφέραμε, σχετίζεται με την παχυσαρκία. Όταν ασκούμαστε, εκκρίνονται χημικές ουσίες, όπως ενδορφίνες, που ανεβάζουν τη διάθεση, ενώ γίνεται καύση κορτιζόλης που συνδέεται με υψηλά επίπεδα στρες.

Ψυχοθεραπεία: Στην θεραπεία της παχυσαρκίας, δίνεται συχνά έμφαση στην ψυχολογική υποστήριξη του ατόμου. Είναι σημαντικό να αντιμετωπίζονται μελαγχολικά στοιχεία και αρνητικά συναισθήματα πριν ακόμα ξεκινήσει κάποιο πρόγραμμα μείωσης βάρους. Με την ψυχοθεραπεία μπορείτε να κατανοήσετε καλύτερα πως λειτουργεί ο φαύλος κύκλος της παχυσαρκίας, πότε έχετε περισσότερο ανάγκη να φάτε και ποια συναισθήματα ενδεχομένως “κατευνάζει” το φαγητό. Μπορείτε επίσης να παρατηρήσετε δραστηριότητες που έχετε συνδέσει με το φαγητό (πχ. τηλεόραση), έτσι ώστε ο οργανισμός “ζητάει” να τρώτε ακόμα κι αν δεν πεινάτε.

Φαρμακευτική αγωγή: συχνά χορηγούνται φάρμακα για την μείωση του βάρους. Τα φάρμακα αυτά δρουν είτε μειώνοντας την όρεξη, είτε αναστέλλοντας την απορρόφηση τους λίπους της τροφής από τον οργανισμό. Όταν συνδυάζονται με δίαιτα και άσκηση είναι πολύ αποτελεσματικά.

Η αντιμετώπιση της παχυσαρκίας απαιτεί δύναμη και προσήλωση. Φροντίστε να έχετε ένα σημαντικό υποστηρικτικό δίκτυο (φίλοι, συγγενείς) που να γνωρίζει την προσπάθεια που κάνετε και να είναι δίπλα σας όταν το έχετε ανάγκη. Πολύ βοηθητικές είναι και οι ομάδες στήριξης, αφού σας δίνεται η ευκαιρία να μοιραστείτε το πρόβλημά σας με άτομα που περνούν το ίδιο, να πάρετε δύναμη από αυτά αλλά και να τα υποστηρίξετε. Σύμφωνα με έρευνες, τα άτομα που συμμετέχουν σε τέτοιες ομάδες χάνουν περισσότερο βάρος, από αυτούς που το αντιμετωπίζουν μόνοι τους.